Årsrapport

Årsrapport – analog eller digital?

De sidste mange år har mange virksomheder valgt kun at udgive deres årsrapporter digitalt og helt droppet den trykte rapport. Det er en fin løsning, og det er både økonomisk og miljømæssigt fornuftigt. Men i en verden af ​​uendelige skærme, ønsker vi mere end nogensinde før taktile interaktioner og trenden er også, at virksomheder igen vælger de trykte medier til.

Og man kan sagtens forstå det, specielt nu hvor vi alle er meget mere hjemme og har mere tid til at fordybe os. Når man sidder med et magasin eller en rapport i hånden bliver flere af vores sanser stimuleret og vi bliver mere modtagelig overfor budskabet. En undersøgelse viser, at vi husker ting på papir op til 70% bedre, end når vi læser på en skærm, hvor vi har tendens til at skimme teksten. 

Men uanset om du skal have din årsrapport trykt eller ej så har du brug for dygtige mennesker omkring dig for at få designprojektet i hus. 

 

Rapportninja

Design af årsrapporter er en speciel design disciplin, og erfaring indenfor feltet er altafgørende for at komme sikkert i hus. Der er mange interne hensyn at tage og korrekt planlægning og tidsestimering til de forskellige processer er ekstremt vigtig. Jeg har gennem de sidste 12-13 år designet og udviklet flere bæredygtigheds- og årsrapporter om året og det er virkelig noget jeg ser frem til hvert år. Det er også det, det har givet mig det sorte bælte i rapportdesign.

Hop over på Tips og tricks og få et par gratis tips til design og udvikling af årsrapporter eller lad os tage et kaffemøde og se om der er grundlag for et samarbejde.

Copyright © 2020 |  by milo | All rights reserved