7 tips til din næste messe

7 tips til design af messestand og udstilling

At tage på messe er en stor oplevelse for publikum og et vigtigt marketingsværktøj for de fleste virksomheder. I mange brancher er der én eller måske to store messer årligt, som man bare skal deltage på. Det er her man kommer helt tæt på sin målgruppe og får lov til at folde sit brand ud og lade publikum føle og mærke brandet. Så hvis du vil have din stand til at skille sig ud fra mængden skal du fange din målgruppes opmærksomhed. Førstehåndsindtrykket betyder alt, når du vil have besøgende på din stand.

Tip # 1: Formål

Definer dit formål. Hvad er formålet med at deltage på messen. Udfra dette formål skal du definere dit budskab og konkretisere hvilke elementer, der er brug for på standen og dermed størrelse og placering af standen.

Tip # 2: Farve

Det vigtigste visuelle element til at fange din målgruppe er farver. Det er vigtigt at bruge din primære brand farve på din stand. Alle elementer på standen skal være i virksomehedens brand farver. Lige fra dine roll ups til brochurene og farverne på jeres tøj. Og husk at bruge en enkelt eller to af bandets sekundære farver. Ca 10–20% bør optræde i den sekundære farve, så udtrykket ikke bliver monotont.

Tip # 3: Logo

Logo skal placeres højt, så det ikke forsvinder bag borde, stole eller andre udstillingselementer. Logoet skal placeres, så det er synligt fra så mange vinkler som muligt, dvs ofte flere steder på standen. Men ikke nødvendigvis på alle elementer, det bliver for meget.

Tip #4: Lys

De flest iøjenfaldende stande er lyse og imødekommende. Tænk over hvordan du udnytter lyset bedst, så det bringer de vigtige elementer i fokus. Sørg også for at have lys på din bagvæg og over sideområder hvor du naturligt vil interagere med din målgruppe.

Tip # 5: Indretning af stand

Det er vigtigt at tænke over hvordan du udnytter pladsen på din stand bedst, så du har plads til at præsentere dit budskab og produkter, men også plads til at besøgende kan komme naturligt ind og ud af din stand, uden at føle sig “fanget”.

Tip # 6: Budskabet

Kort og præcist – det skal kunne læses i forbifarten og vække nysgerrighed og interesse. Og husk at få det placeret rigtigt i forhold til hvad man umiddelbart ser som det første, når man kaster et blik på dit stand.

Tip # 7:  Video

Video er en god måde at tiltrække opmærksomhed på. En animation af dit budskab, gør sig rigtig godt på messer. Det skal helst være en video/animation, der ikke skal understøttes af lyd, da lydniveauet på messer ofte er ret højt.

Skal du have hjælp til at producere din messevæg kan jeg varmt anbefale at se på løsningerne som Sodemann tilbyder. De kan hjælpe med at producere alt i messestande og udstillingssystemer. Både de helt store og de små. Hvis du derimod har brug for hjælp til design af din stand, så kontakt mig, så vi sammen kan planlægge din stand i god tid.

Get in touch

Har du nogle spørgsmål eller lyst til at uforpligtende snak om din kommende udstilling eller messe, så kontakt mig endelig for en kort snak over en kop kaffe.

Copyright © 2020 |  by milo | All rights reserved